شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۹
کد خبر: ۱۴۰۷۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

دانش‌آموزخبرنگاران خبرگزاری پانا در فرهنگسرای اشراق تجلیل شدند

۲۸۵ دانش‌آموزخبرنگاران خبرگزاری پانا به مناسبت روز خبرنگار در فرهنگسرای اشراق تجلیل شدند.

دانش‌آموزخبرنگاران خبرگزاری پانا در فرهنگسرای اشراق تجلیل شدندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این برنامه به مناسبت روز خبرنگار، سه‌شنبه ۲۳ مرداد با حضور ۱۹۰ دانش آموزخبرنگاران دختر و روز چهارشنبه ۲۴ مرداد با حضور ۹۵ دانش‌آموز خبرنگاران پسر خبرگزاری پانا در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.


سعید دهنوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در این مراسم گفت: سعی کرده‌ایم این مراسم تجلیل هر سال در فضاهای اردویی برگزار شود. در بازدیدی که از فرهنگسرای اشراق داشتم در جریان ویژه‌برنامه اردوبازی قرار گرفتم و بعد از بازدید از فرهنگسرا و دیدن امکانات و فضای مفرح و اردویی، این مرکز را برای برنامه امسال انتخاب کردیم.

 دهنوی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و کارکنان فرهنگسرای اشراق افزود: برنامه امسال ما به دو بخش اردوبازی و مراسم تجلیل تقسیم می‌شود. در بخش اردوبازی دانش‌آموزان می‌توانند از امکانات تفریحی فرهنگسرا استفاده کنند و در بخش مراسم از دانش‌آموزخبرنگاران شهرستان‌های تهران تجلیل می‌شود.


دهنوی افزود: فعالیت دانش آموزخبرنگاران ۲۱ شهرستان استان تهران از دو جهت برای ما دارای اهمیت است. اول اینکه دانش‌آموزان در فرایند تولید و تکثیر خبر رشد می‌کنند و برای آینده خود مهارتی کسب می‌کنند از طرفی بیان فعالیت‌های دانش‌آموزی از طرف یک دانش آموزخبرنگار با زبان و ادبیات این سن برای ما دارای اهمیت است. 

او افزود: شعار ما در خبرگزاری پانا «هر مدرسه یک خبرنگار است».


از مهمانان ویژه این مراسم می‌توان به حضور یوسف سلامی، خبرنگار صدا و سیما اشاره کرد. سلامی در این مراسم حضور دانش آموزخبرنگاران در عرصه خبر را اتفاقی مبارک دانست.

او در ادامه از کوچکترین دانش‌آموزخبرنگاران دعوت کرد بر روی سن بروند و با آنها ترتیب یک نشست خبری را داد و از آن‌ها خواست درقالب خبرنگار از او سوالاتی بپرسند. سلامی در جواب دانش آموزخبرنگاری که از از او پرسید شما به عنوان یک خبرنگار خودتان را به چه چیزی تشبیه می‌کنید گفت: ما مثل کبوتران نامه بر هستیم که باید خبر را با اطلاع دیگران برسانیم. او همچنین در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانش آموزخبرنگاران که پرسید ویژگی‌های یک خبرنگار خوب چیست گفت: یک خبرنگار موفق باید اهل مطالعه باشد، با اتفاقای روز جامعه و جهان آشنایی داشته باشد، راستگو، صادق و امین باشد و در کارخود پشتکار و سماجت داشته باشد. گفتنی است کوچکترین دانش‌آموز‌خبرنگار این برنامه ۸ ساله بود.

مراسم تجلیل از دانش‌آموزخبرنگاران خبرگزاری پانا در دو روز متوالی در قالب اردوی فرهنگی، تفریحی در فرهنگسرای اشراق برگزار شد. در این اردو از طرف مدیر رییس فرهنگسرای اشراق به ۵ نفر از دانش آموزخبرنگاران هدایایی اهدا شد.


نظر شما